събота, 24 ноември 2012 г.

Deva Premal

Биография на Дева Премал

За разлика от рокаджийското обкръжение на Митен Дева Премал е израстнала в атмосфера, изпълнена с мантри и духовна дисциплина
Родена е в Нюрнберг, Германия през 1970 г. в семейството на художник-мистик и майка с музикален талант и е учила цигулка, пиано и пеене. На петгодишна възраст вече пеела мантрата Гаятри всеки ден, като от тогава насетне медитацията навлиза все
повече и повече в живота й.Учила е шиацу, рефлексология, краниосакрална терапия и масаж, но музиката остава първата й любов. Влиянието на класическата индийска музика върху нейното пеене е очевидно, въпреки че тя никога не се е опитвала да копира или краде от традиционната музика.
„Получава се съвсем естествено като нещо, което съм чувала и преди, в предишен живот.”
Сред многобройните писма с отзиви за издадените албуми, които е получавала, има
много, които описват как нейната музика се използва за подчертаване на тайнствата
раждане и смърт. Дори Елизабет Кюблер-Рос, авторката на „За смъртта и умирането”,
пожелала Митен и Дева да изпълняват музика по време на нейното погребение.
„Свирили сме пред много хора”, казва Дева, „но да свирим лично за Елизабет беше
нещо, което никога няма да забравя”.

Биография на Митен
Митен израства през 60-те. „По онова време в Англия навсякъде звучеше рокендрол и
музиката на Бийтълс. Чуваше се навсякъде по улиците. Бяха невинни времена, когато
се усещаше възможността за живот без ограничения.”
По-късно той изгражда успешна кариера през 70-те и 80-те като вокалист и автор на
песни с участия в турнетата на изпълнители като „Флийтуд Мак”, Лу Рийд и Рай
Купър. По същото време издава два добре приети албума, единият от които е
продуциран от „Кинкс”, а другият – от известния продуцент от Лос Анджелис Боунс
Хау за Ариола Рекърдс.
В крайна сметка той намира рокаджийския живот за безсмислен и празен и търсенията
му го отвеждат към света на медитацията. По това време той среща най-важната и
влиятелна фигура в своя живот – мистика-бунтар Ошо.
„Когато срещнах Ошо, всичко си дойде на мястото”, казва той. „Той придаде
смисъл на живота ми и разбиране, че божественият хаос е част от живота. Той
ми отвори очите за нови възможности, които аз и днес продължавам да
изследвам”.
Митен продължава да живее със своите изследвания, като прекарва повечето време в
Индия в ашрама на Ошо, където в крайна сметка открива начин да изкаже своята
благодарност – с музика, разбира се.
Биография на Манос
Родният град на Манос, Буда в Непал, се намира на древния път от Хималаите към
долината Катманду.
Той е разположен точно над най-свещения хиндуистки храм в Непал, а в самия град
също има важен будистки храм. Притокът на тибетски бежанци, които се събират край
големия храм Буданат, както и разрастването на град са създали едно средище, където
всякакви хора, от поклонници до търговци и западни авантюристи, се срещат, общуват,
спорят и зяпат. Едно прашно и многоцветно вавилонско стълпотворение на езици и
традиции.
Тук една нощ осемгодишният Манос се влюбва в бамбуковата флейта, когато една нощ
случайният вятър довява нейната песен до прозореца на спалнята му.
Истинската връзка на Манос с музиката започва, когато чува за един старец, който
свирел на шенаи. Това бил Мадан Дев Бхата, ученик на Устад Бисмилах Хан, който
въвежда Манос в изучаването на класическата рага, често наричана класическа
северноиндийска музика.
От изтощителните уроци по рага Манос развива техническо майсторство и удивителна
способност да импровизира. Същевременно откриваме, че той е невероятно свободен
да получава вдъхновение отвсякъде – както от грациозната сладост на самбата, така и
от ободряващите бързи ритми на келтските майстори.
Когато го запитат какво или кой оказва най-голямо влияние върху музиката му, той се
замисля за момент и отговаря: „Точно настоящият момент на съществуване и тишина”.
Манос има издадени четири солови албума, а още по-популярен е като сесиен музикант
на всички: от Дева Премал и Митен и номинирания за „Грами” Джай Утал до блуграс-
величието Питър Роуан. Той също така е работил с Чикагския детски хор, с майстора на
табла Свапан Чоудури, с Джон Дензмор от „Дорс” и с „Ню Майхал Бенд” – ансамбъл,
създаден от Устад Али Акбар Хан.
Дори когато живее в Съединените щати, той продължава да бъде важна част от
музикалната сцена в родната си страна.
Той е основател на групата за класическа рага „Сукарма”, неговите видеоклипове
редовно се показват по непалската телевизия, всяка година участва в Непалския джаз
фестивал (където е бил на една сцена с австралийския маестро Дон Бъроус), а като член
на най-попълярната рокгрупа в страната („1974AD”) е имал привилегията повторно да
популяризира традиционната флейта в родината си, като за първи път я използва в
рокмузиката.
Манос е имал концерти по целия свят, а с това и удоволствието да бъде непалския
музикален посланик по света. Повече за него на ManoseMusic.com.
Маниш де Мур
Роденият в Холандия и постоянно пътуващ по света Маниш овладява изкуството на
синтезирането и оформянето на звука, докато изучава класическа и поп/световна
музика. Той специализира в смесването на етническите/традиционните стилове със
съвременен фон и елементи. През годините сътрудничи с много музиканти от целия
свят (Судха, Прафул, Бахрамджи, Дева Премал и Митен, Прем Джошуа и много други)
и издава новаторския солов албум „Садхана” – едно етно пътуване в единението.
Изучавал е класическо пиано и попмузика, свирил е в няколко групи, а също и като
солист. Премества се в Амстердам. Учи за инженер на продукция. Работи за Polytracks,
RSpro като аранжьор на мелодии и програмист. През 1998 – 2000 г. продуцира „Мудра”
от Прем Джошуа, свири на клавишни в „'The Essence” на Дева Премал, работи и
преподава в Humaniversity Sound и основава МДМсаунд. През 2001 – 2008 г. работи
като продуцент на свободна практика и сесиен пианист за Митен и Дева Премал
(„Songs for the Inner Lover”, „Dakshina”, „Satsang” и други), Прем Джошуа („Sky Kisses
Earth”, „Dance of Shaktih”, „Shiva Moon”), „Терапи рекърдс” и Прафул (ремиксира
„Sigh”, „Ponto de Partida” и пр.), Humaniversity Sound, Кайлаш Кокопели, Судха („Planet
Love”, „Sharanam”) Сатгян („Liquid Passion”), Миларепа, Маниш Вяс и отскоро
Анандагири от „Козмик мюзик”, СаундсТру, Блу Флейм и „Малимба рекърдс”.
Копродуцент на „Mr Sleep and the flying green toad” с Амир Паис и Авишаи Барнатан в
OZ. Смесва албуми за Фарадей / Джина Сумеди / диджей Руг и Прафул и издава
соловия албум „Lovers Lounge” през 2001 г. и „Call of the Mystic” с мистика Бахрамджи
през 2004 г., издава високо оценявания солов албум „Садхана” през 2006 г. и
„Шаранам” със Судха през 2007 г. Изнася много концерти и представления с различни
формации като пианист в Швеция, Великобритания, Коста Рика, Япония, САЩ, Индия,
Германия, Австрия, Белгия, Нидерландия и Австралия.
Студиото на Маниш де Мур, „МДМсаунд”, е напълно оборудвано за запис на вокал и
акустични инструменти, както и за добро смесване в стиловете поп, лаундж, ню ейдж,
световна, танцова и филмова музика. Маниш е специалист в създаването и
манипулирането на звук и притежава огромна колекция от синтезатори и ефекти, както
и необятна библиотека със семпли за използване. „Всичко е възможно. Обичам новото
толкова, колкото обичам чистата красота и чистота на един чудесен акустичен запис.
При продуцирането на музика съществуват много възможности за избор – в днешно
време повече от всякога с всички тези нови технологии, които се появяват ежедневно.
Като продуцент и аранжьор поемам отговорността за избора на най-правилния звук и
аранжимент, изцяло, с гъвкавост и отстъпчивост при обсъждането с клиентите.”
Продуцирането по интернет, без физическото присъствие на клиента, също е съвсем
възможно. За цени, повече информация или посещение не се колебайте да се
свържете...


източник:http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0CFwQFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.lions-bg.com%2Fhome%2Fimages%2FNews%2Fdevapremal%2Fbiografii.pdf&ei=6yyxUIOwM8jAswb8vIDwDw&usg=AFQjCNF0_i2g_ngEZoH0EZXy3a8Vb9WWrA&sig2=VR12COa7H2ufMwCPgK7eEg


А сега да се насладим на едно от нейните изпълнения:




Няма коментари:

Публикуване на коментар